דילוג לתוכן

כל עיר והסיפור שלה

חזרה

נתיבות - אוסף מתכונים לחגים

אומנות הבישול היא חוכמה אוניברסאלית הממזגת בתוכה טעמים, ריחות ותבלינים. אומנות זו מקבלת משמעות מיוחדת ביוזמה המבורכת של הקמת קבוצת "תבלינים" מנתיבות, אליה חברו נשים מבשלות מפילדלפיה.

וכך נכתב בספר: 

קבוצת "תבלינים" משלבת בתוכה נשים המביאות לידי ביטוי את כישוריהן בתחום הבישול, את ניסיונן העשיר ואת ההווי, הריחות והטעמים ממחוזות מוצאן עד כדי יצירת מרקם ייחודי של בישול ארץ ישראלי שהוא תמהיל בישול של כל עדות ישראל.

במלאות 14 שנים לשותפות האמיצה שנכרתה בין קהילת נתיבות לקהילה היהודית בפילדלפיה במסגרת שותפות  ביחד (2000), אני מברך על היוזמה לשלב בין דפי הספר מתכונים של נשים מפילדלפיה, המבטאים את הקשר החברתי העמוק שנתהווה בין קהילותינו – קשר שמיוסד על סולידריות וערבות הדדית ומוצא את ביטויו גם ב"מטבח היהודי". רבות מנשות פילדלפיה השותפות בהפקת ספר זה, ביקרו בעיר נתיבות ונחשפו להיכרות עמוקה עם נשות נתיבות, תוך שמירה על קשרים חברתיים אמיצים שבאו לידי ביטוי גם באמצעות החלפת מתכונים, חוויות ורשמים מהמטבח הביתי.

היוזמה להקמת קבוצת "תבלינים", בליווי המסור של המחלקה לשירותים חברתיים בעירייה, מהווה חלק ממדיניות חברתית להעצמת נשים בדרך שתאפשר להן רכישת מיומנויות והרחבת אופקים בתחום הבישול תוך העמדת כלים ומשאבים שיאפשרו לנשים המבשלות החברות בקבוצה ליצור מסגרת תעסוקתית ו/או עסקית בעתיד.

אני מבקש לברך אתכן על הפקת ספר מתכונים ייחודי זה, המהווה אבן דרך חשובה להגשמה אישית ולהמשך מעורבותכן האקטיבית בחיי הקהילה.

 

בכבוד רב,

יחיאל זוהר

ראש העירייה

כל שבת וחג

הספר מציג מתכונים אישיים בעברית ובאנגלית של תושבות נתיבות הלוקחות חלק בשותפות נתיבות-שדות נגב- פילדלפיה, לצד מתכונים אישיים של חברות הקבוצה מפילדלפיה.

סימנייה