דילוג לתוכן

כל עיר והסיפור שלה

ויש את זה גם באנגלית

Akko is one of the most fascinating and exciting cities in Israel. Thousands of years old, the ancient and the modern, tradition and progress live faithfully side by side in harmony
חזרה

בשלני העיר

לצד שלל רעיונות והצעות לאתרי בילוי, פעילויות, מקומות לינה ומסעדות, שיהפכו כל ביקור בעכו לחוויה, תמצאו בין דפי הספר גם מתכונים נהדרים של בשלני העיר.

"טעימות מעכו - אתרים, אנשים, מתכונים" הוא הזמנה לטיול חושני וצבעוני בעיר תרבויות הים התיכון בין החומות העתיקות, הסמטאות הציוריות, דוכני השוק, השרידים ההיסטוריים, אתרי הדת והאטרקציות הרבות. כמו הים, שריחו מלווה את המבקרים בעכו העתיקה, כך סיפוריהם האישיים של תושבי העיר מלווים את מסלול הקריאה בספר. 

מתכוני הספר נמסרו באהבה על ידי מסעדני העיר ואנשי אוכל מהוללים כדוגמת אורי בורי, ועל ידי בשלנים חובבים בעיר, בני העדות והמגזרים השונים שחלקו איתנו את סודות המטבח שלהם והעשירו את הספר במתכונים נפלאים של חומוס משובח, מחלוטה, דגים חריפים בנוסח מרוקאי, מרק שעועית ועדשים סמיך, כיסוני תרד, מקלובה, תבשיל חצילים חומוס ועגבניות, מעמולים יפהפיים המפיצים ריחות מי ורדים וקינמון, עוגיות אניס ושומשום ועוד. מתכונים מסורתיים העוברים מדור לדור שזכינו להעלות בספר זה על הכתב. 

 

לטייל, לבלות, ליהנות

עבודתנו המאומצת על הספר התנהלה בשיתוף פעולה מעורר השראה עם ראש העיר, מר שמעון לנקרי ועם מינהל החינוך בעכו, והתוצאה גרמה אפילו לעובדי בית הדפוס בו הודפס הספר לתכנן טיול לעכו במהרה.

סימנייה