דילוג לתוכן

כל עיר והסיפור שלה

ויש את זה גם באנגלית

Akko is one of the most fascinating and exciting cities in Israel. Thousands of years old, the ancient and the modern, tradition and progress live faithfully side by side in harmony

בשלני העיר

לצד שלל רעיונות והצעות לאתרי בילוי, פעילויות, מקומות לינה ומסעדות, שיהפכו כל ביקור בעכו לחוויה, תמצאו בין דפי הספר גם מתכונים נהדרים של בשלני העיר.
חזרה

לטייל, לבלות, ליהנות

עבודתנו המאומצת על הספר התנהלה בשיתוף פעולה מעורר השראה עם ראש העיר, מר שמעון לנקרי ועם מינהל החינוך בעכו, והתוצאה גרמה אפילו לעובדי בית הדפוס בו הודפס הספר לתכנן טיול לעכו במהרה.

ישן מול חדש, אתרים היסטוריים, טיולים וסיורים בעכו ובסביבתה, הנמל והדייגים, הגן הקסום, אולמות האבירים, מנהרת הטמפלרים, החמאם והבזאר התורכי הישן והחדש, דתות ותרבויות – כולם מקבלים ביטוי בין דפי הספר ויוצרים יחדיו פסיפס של אפשרויות ביקור וחוויה אישית. 

 

מסגד אל-ג'זאר

מסגד אל-ג'זאר הוא המסגד החשוב ביותר בעכו והשני בגודלו בישראל. הוא הוקם בשנת 1781 על ידי שליט עכו הנודע אחמד אל-ג'זאר, שהיה מושל הגליל מטעם האימפריה העות'מאנית. על פי המסורת, מסגד זה הוא מקום משכנו של אוצר דתי נדיר: שערות מזקנו של הנביא מוחמד. שערות אלו מוחזקות בצנצנת בקומה השנייה של המסגד ומוגנות על ידי כספת וכלוב ברזל. רק פעם בשנה, לקראת סוף חודש הרמדאן, מוצגת הצנצנת לציבור בחגיגה גדולה.

הכניסה לשטח המסגד המפואר היא במעלה מדרגות תלולות, שבראשיתן סֶ‏בִּיל (מתקן מי שתייה) מגודר. הכניסה לבניין המסגד מקושטת בשיש ובעמודי אבן שהובאו בשלמותם מקיסריה ומעתלית. פנים המסגד מעוטר בפסוקי קוראן ובשמותיהם של הנביא אללה וארבעת הח'ליפים הראשונים של האיסלאם. במסגד שתי קומות, כאשר הקומה התחתונה מיועדת לגברים, והעליונה לנשים.

המסגד ממוקם במרכז חצר, המוקפת משלושת עבריה באַרְקָדָה (מסדרון עם תקרת קשתות) ובחדרים. בחדרים אלה פעל עד 1948 בית ספר לאיסלאם. בחצר יש וֻדוּאְ (מזרקת מים המיועדת להיטהרות טקסית), שעון שמש משיש ובאר קטנה. מתחת לחצר נמצאים מרתפים שהיו בעבר חלק ממנזר נוצרי-צלבני, והוסבו על ידי המושל אל-ג'זאר למאגרי מים.

הקהילה הפוקדת את המסגד היא מוסלמית-סונית, מקומית ברובה. בראש הקהילה עומד השייח' סמיר עאסי – שייח' צעיר וכריזמטי השומר על יחסים טובים עם ראשי הדתות האחרות בעכו ומקפיד להשתתף בפורומים משותפים בנושאי דו-קיום ופתרון סכסוכים בעיר. 

סימנייה