דילוג לתוכן

כל עיר והסיפור שלה

חזרה

טעימות מעכו - אתרים, אנשים, מתכונים

עכו – עיר תרבויות הים התיכון ופנינת הגליל המערבי - היא שילוב מרתק בין מזרח ומערב, עבר והווה. העיר שהוכרזה בשנת 2001 על ידי אונסק"ו כעיר שימור מורשת עולמית משופעת באטרקציות תיירותיות ואוצרת בתוכה נופים קסומים, טיילת מרהיבה, מוזיאונים, נמל דייגים עתיק, שווקים ססגוניים ואתרים היסטוריים ייחודיים. כל אלה מביאים אליה יותר ממיליון תיירים בשנה ומציבים אותה במקום מרכזי במפת התיירות של ישראל.

וכך נכתב בספר: 

עכו היא עיר רב תרבותית והחיים המשותפים בה הפכו מודל לחיקוי. העיר עכו מחדשת את עלומיה ונמצאת בימים אלה בתנופת פיתוח אדירה, הכוללת המשך פיתוח תשתיות, בניית מלונות, בניית שכונות חדשות ואיכותיות והקמת פארק ספורט אתגרי. רק לאחרונה נחנכו בעיר מרכז טניס אזורי, אצטדיון חדיש, ישיבת הסדר מפוארת, מרכז לגיל הרך, קניון עזריאלי ופרויקטים נוספים.

לצד ההשקעה הפיזית בכל תחומי החיים בעיר אנו משקיעים רבות בחינוך ילדי העיר, במצוינות ובשיפור ההישגים הלימודיים. לא בכדי זכתה העיר עכו בפרס שר החינוך על פעילות חינוכית-חברתית ענפה בקרב בני הנוער בעיר.

התרבות, כמו החינוך, בוערת בעצמותיה של העיר, והיא מקיימת לאורך השנה פסטיבלים ואירועי תרבות ייחודיים כדוגמת פסטיבל עכו לתיאטרון אחר, קונצרט התזמורת הפילהרמונית על החומות, מופעי תיאטרון, מועדון מוסיקת ג'אם, סדרת קונצרטים קלאסיים ואנדלוסיים ועוד. עכו היא עיר מנגנת: בקונסרבטוריון העירוני לומדים מוסיקה כ-700 מילדי העיר וחברי התזמורת העירונית הם שגרירי הכבוד של העיר בארץ ובחו"ל.

אני מקווה שתיהנו מהקריאה בספר שלפניכם, שפותח צוהר לעכו הקסומה, אתריה, אנשיה ומורשתה. בהזדמנות זו אני מזמין אתכם לבוא ולבקר בעיר וליהנות ממכמניה, וכמובן - מאוכל אנין וטעים.

 

שלכם,

שמעון לנקרי

ראש העיר עכו

 

סימנייה