דילוג לתוכן

aaa

?

ניהול שינוי, איך זה עובד

1. למידה וחשיבה משותפת עם צוות המורים לפני שמתחילים 

(האם אפשר ליצור מצב שהטקסט השחור שמופיע מתחת לכל סעיף לא יופיע בהתחלה, ורק לאחר לחיצה על הכותרת (שנראית לינקאבילית) תיפתח קוביית טקסט/ או לא קובייה אלא טקסט רץ מתחת לכותר עם הטקסט הנוסף, שכרגע מופיע בשחור. כלומר במצב הראשוני של העמוד יהיו רק כותרות 1-4)

  • ללמוד ולחשוב יחד, לפני שמתחילים,  בכדי להוביל את צוות בית הספר לבירור ולגיבוש הדרך שלו לממש את תפיסת החינוך ההטרוגני.  
    • להקדיש זמן לחשיבה, לבירור צרכים, להעלאה של התפיסות החינוכיות של המורים
    • לקרוא יחד, או להזמין מנחה טוב שיסייע להכיר אפשרויות שונות בנוגע לתפיסה, לצאת לביקורים בבתי ספר מעניינים 

2. מתחילים עם המורים שרוצים

  • להתחיל עם המורים שרוצים 
    • ככל שניתן, כדאי להתחיל את תהליך העבודה עם המורים שמעוניינים להשתלב בו בשלב הראשון ולהשתדל לכפות שינויים מעטים ככל האפשר על מורים כבר בתחילת הדרך 

3. שינוי "גדול" אחד לפחות 

  • לבצע שינוי גדול אחד לפחות 
  • לבחור לפחות בממד מרכזי אחד ולבצע לאורו שינוי ברור ומובהק. למשל, להכניס רצועות למידה שכבתיות, "זמן זורם", ארגון מרחב למידה גדול ומגוון, שינוי הרכבי קבוצות הלמידה, תכנית רב גילאית ועוד.  יש לבחור בשינוי המתאים ביותר לבית הספר, כזה שמצד אחד יתרום לתפיסת חהינוך ההטרוגני שאתם רוצים להטמיע, ומצד שני יש לו סיכויי הצלחה סבירים. עצם שינוי שכזה הוא חשוב – כיוון שהוא מסמן לכולם שהדרך של בית הספר השתנתה. 

4. סדירות קבועה לעבודת הצוות 

  • ליצור סדירות קבועה לעבודת הצוות 
    • לדאוג למציאת פרק זמן מספק (עד כמה שניתן) שבו צוות המורים המעורב בתהליך יוכל לשבת יחד, לתכנן ולהפיק לקחים. 

סימנייה